Gå til hovedindhold

Fejlmeddelelse

  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 146 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 147 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: und i include() (linje 148 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/templates/node/node--article--full.tpl.php).
  • Notice: Undefined index: field_partner i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Notice: Undefined index: und i fagbladet_3f_preprocess() (linje 130 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).
  • Warning: array_map(): Argument #2 should be an array i fagbladet_3f_preprocess() (linje 131 af /srv/www/sites/all/themes/fagbladet_3f/template.php).

Efter en landing med defekte landingshjul i Rom blev kabinepersonalet overladt til sig selv. Der var ingen psykolog-hjælp eller anden bistand fra det fremadstormende dicountselskab.

Wizz Air fly nødlandede under dramatiske omstændigheder i Rom. Billedet her stammer fra Københavns Lufthavn.
FOTO: Joachim Rode

De fleste gange går det godt, når et fly fra Wizz Air skal lette og lande. Men 8. juni 2013 var der stort drama ombord på et fly fra det ungarske lavprisselskab. Her var fly nummer 3141 på vej fra Bukarest i Rumænien til Ciampino Lufthavnen i Rom. Ombord var 165 passager og seks besætningsmedlemmer. Flyet lagde an til landing. Men så gik det galt.

Den rumænske stewardesse Alexandra Bostina var en af seks besætningsmedlemmer ombord på flyet den dag. Hun husker tydeligt episoden, da Fagbladet 3F møder hende i Bukarest:

- Vi indtog vores position forrest i flyet. Vi tog sikkerhedsseler på og ventede på, at landingshjulene blev udløst. Men det skete ikke. De sad fast, husker hun.

Landede uden hjul

Piloterne forsøgte med forskellige nødprocedurer, for at få landingshjulene til at makke ret. Uden held. Det gik det op for dem, at de var nødt til at lande flyet uden det venstre landingshjul.

Hvad der så skete, har indprentet sig tydeligt hos Alexandra Bostina:

- Vi gjorde kabinen klar til nødlanding. Kontroltårnet sagde, at vi skulle lande i Fiumicino - en anden lufthavn i Rom med længere landingsbane. Vi landede på kun to ud af de tre hjul. Vi kurede hen ad landingsbanen. Flyet faldt på venstre side ned på motoren og vingen. Redningskøretøjer kom til. Alle blev evakueret ved hjælp af nødslisker, husker Alexandra Bostina.

Heldigvis kom ingen til skade ved ulykken.

- Men det var en virkelig skræmmende oplevelse.

Sejle i egen sø

En hændelse som denne var selvsagt meget voldsom for Alexandra Bostina og hendes kolleger. Men der var ikke megen hjælp at hente fra hendes arbejdsgiver. Hun følte, at hun måtte sejle i sin egen sø:

- De spurgte, om jeg ville have tre dage fri. Men firmaet tilbød os aldrig hjælp til læge, psykolog eller lignende. Det var et chok for mig. Jeg havde mareridt i perioden efter ulykken. Jeg følte mig slet ikke værdsat af Wizz Air, siger Alexandra Bostina.

Wizz Air vil over for Fagbladet 3F ikke forholde sig til den konkrete kritik omkring ulykken i Rom. I stedet kommer selskabet med en række generelle kommentarer. Læs dem her.